Με κάποιαν έκπληξη διαβάσαμε την ανάρτηση του κ. Γιάννη Αντζινά με τίτλο “Ενωμένοι να υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα του Πάρκου Χαλικάκι”.
Εννοείται ότι συμμεριζόμαστε την άποψή του ότι στο τελευταίο ΔΣ “γράφτηκε μια από τις πιο μελανές σελίδες στη σύγχρονη ιστορία του Δήμου μας” και ακόμη ότι είναι αναγκαίος ο “συντονισμός θεσμικών και κινηματικών ενεργειών για την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του Πάρκου Χαλικάκι”. Εκείνο όμως που προκάλεσε την έκπληξή μας είναι το γεγονός ότι ο ίδιος κρατάει έως την σήμερον μια διακριτικήν απόσταση όχι μόνο από την παράταξη την οποίαν υπηρέτησε ως αντιδήμαρχος και αναπληρωτής δήμαρχος και τον πρώην δήμαρχο κ. Γ. Χατζηδάκη, αλλά και γενικά από τα δημοτικά πράγματα, με αραιές εξαιρέσεις..
Συχνά απέχει από συνεδριάσεις του ΔΣ και όταν συμμετέχει λαμβάνει σπανίως τον λόγον είναι τοις πάσι φανερόν ότι “τύποις” ευρίσκεται στο πλευρό του επικεφαλής της παράταξης.
Φάνηκε ακατανόητη η εμπλοκή του στις αντιδικίες στο πρόσφατο ΔΣ μεταξύ μερίδος “θερμόαιμων” θεατών-πολιτών κυρίως αριστερής προελεύσεως και αντιστοίχων στελεχών της διοικήσεως του Δήμου.
Μα είναι δυνατόν ένας ήρεμος αιρετός να πηγαίνει εκεί για να εμποδίσει μια ανεπιθύμητη σύρραξη και να γίνεται πρωταγωνιστής του δεύτερου ημιχρονίου της συρράξεως;
Όσοι είδαν το επίμαχο βίντεο ενθυμούνται τις “υποσχέσεις” που έδιδε φωναχτά στον βραχύσωμο σύμβουλο του δημάρχου, ο οποίος αφού έκανε την αποκοτιά του κατά του κ. Αντζινά “απέδρασεν” αμέσως “δια καλόν και δια κακόν”..
Ακόμη η τηλεοπτική εμφάνισή του δεν είμεθα σίγουροι ότι τον ωφέλησε..
Παρά ταύτα η πρωτοβουλία του πρώην αντιδημάρχου είναι θετική παρά το γεγονός ότι στέλνει αμφίσημα μηνύματα:
- Το “Ενωμένοι” του τίτλου της ανάρτησής του που παραπέμπει στον τίτλο της παράταξής του είναι ένα μήνυμα ενότητος, επιθυμεί απλά την προσοχήν της παρατάξεως ή κάτι άλλο που διαφεύγει της προσοχής μας;
- Θεώρησεν ότι δεν ήτο ωφέλιμος για τον ίδιον η δημόσια έκθεση του σε τηλεοπτικά κανάλια και προσπαθεί να δείξει ένα πιο σοβαρό αυτοδιοικητικό προφίλ ή μήπως την εκτίμησεν ως άριστη ευκαιρία για ένα δυναμικό “come back” στο επίκεντρο της προσοχής;
- Απευθύνεται μεν προς όλους και “ταγκάρει” πολλούς, αιρετούς και δημοσιογράφους από τοπικά σάϊτ, αλλά την προσφώνηση του “Αξιότιμοι συνάδελφοι, Αξιότιμοι πρώην Δήμαρχοι” κάποιοι ερμήνευσαν ως πρόθεση εμπλοκής του στις προσεχείς δημοτικές εκλογές με προσωπικές φιλοδοξίες για την θέση του δημάρχου, αφού απευθύνεται προς Συναδέλφους..
Τι άλλο μπορεί να σημαίνει η πρόσκλησή του;
- “Με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία της πόλης μας και αίσθημα ευθύνης για τις επόμενες γενιές, αναλαμβάνω την πρωτοβουλία και σας καλώ όλους —τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους ανθρώπους που βρέθηκαν στο «τιμόνι» του Δήμου και νομικά στην πρώτη γραμμή αυτών των μαχών, καθώς και κάθε ενεργό Ηλιουπολίτη— σε μια κοινή συνάντηση συντονισμού και δράσης”!
Θα περιμένουμε να μετρήσουμε τις αντιδράσεις και θα επανέλθουμε οπωσδήποτε.
Προσκαλούμε τους ακολούθους μας να διαβάσουν άλλη μια φορά και με προσοχή το πλήρες κείμενο του κ. Αντζινά, να βγάλουν οι ίδιοι τα συμπεράσματά τους και να σχολιάσουν τις εκτιμήσεις μας.
Μ.Γ.
Η ανάρτηση του κ. Ανζινά:
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΧΑΛΙΚΑΚΙ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ
Προς:
Τις Ηλιουπολίτισσες και τους Ηλιουπολίτες
Τους Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων της Αντιπολίτευσης
Τους πρώην Δημάρχους Ηλιούπολης, κ. Θεόδωρο Γεωργάκη και κ. Γιάννη Αναγνώστου
Την πρώην Επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης Ηλιούπολης», κα Τασία Τσατσούλη
Τον πρώην Επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου, κ. Νίκο Καραβέλο
Αξιότιμοι συνάδελφοι,
Αξιότιμοι πρώην Δήμαρχοι,
Αγαπητοί συμπολίτες,
Πριν λίγα 24ωρα γράφτηκε μια από τις πιο μελανές σελίδες στη σύγχρονη ιστορία του Δήμου μας.
Η απόφαση της σημερινής δημοτικής αρχής να αποδεχθεί την πρόταση της ΕΤΑΔ και να καταβάλει ετήσιο μίσθωμα 18.000 ευρώ για τα επόμενα 30 χρόνια, προκειμένου να μας «παραχωρηθεί» το Πάρκο Χαλικάκι, συνιστά ένα ιστορικό και νομικό ατόπημα με ανυπολόγιστες συνέπειες για την πόλη μας.
Με τη συγκατάθεση σε αυτή τη σύμβαση, η δημοτική αρχή ακυρώνει στην πράξη έναν δικαστικό αγώνα τριών δεκαετιών και την αμετάκλητη απόφαση του Αρείου Πάγου (2018), η οποία αναγνώρισε οριστικά την έκταση των 28,5 στρεμμάτων στο Χαλικάκι ως δημόσια και δημοτική περιουσία. Η καταβολή ενοικίου από πλευράς του Δήμου συνιστά έμμεση, αλλά σαφή αναγνώριση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ΕΤΑΔ. Μια τέτοια εξέλιξη ανοίγει επικίνδυνα την νομική «κερκόπορτα» για την αμφισβήτηση δεκάδων άλλων δημόσιων εκτάσεων και οικοπέδων στην Ηλιούπολη.
Απέναντι σε αυτή την αδιανόητη υποχώρηση, η αντιπολίτευση έπραξε το θεσμικό της καθήκον: Πρότεινε, πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση, τη συγκρότηση ενός αρραγούς μετώπου —με τη συμμετοχή του Δημάρχου, των πρώην Δημάρχων και όλων των παρατάξεων— ώστε να απαιτήσουμε από την ΕΤΑΔ την οριστική και δωρεάν παραχώρηση του χώρου, δίχως όρους ανταλλαγής. Δυστυχώς, η φωνή της λογικής, της συναίνεσης και της προάσπισης του δημοτικού συμφέροντος αγνοήθηκε. Το αποτέλεσμα ήταν μια απόφαση που ελήφθη εν μέσω χάους, ερήμην της κοινωνίας, με την αντιπολίτευση να αποχωρεί μαζικά καταγγέλλοντας τη διαδικασία.
Σήμερα, δεν έχουμε την πολυτέλεια της αδράνειας. Το Χαλικάκι δεν είναι απλώς ένας ελεύθερος χώρος στην Αγία Μαρίνα· είναι το διαχρονικό σύμβολο των αγώνων της Ηλιούπολης ενάντια στην καταπάτηση της δημόσιας γης. Η ανάπλασή του σε ένα σύγχρονο, βιοκλιματικό πάρκο είναι απολύτως αναγκαία και επιθυμητή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει με τίμημα την εκχώρηση της κυριότητάς του. Δεν θα νοικιάσουμε αυτό που ήδη μας ανήκει.
Με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία της πόλης μας και αίσθημα ευθύνης για τις επόμενες γενιές, αναλαμβάνω την πρωτοβουλία και σας καλώ όλους —τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους ανθρώπους που βρέθηκαν στο «τιμόνι» του Δήμου και νομικά στην πρώτη γραμμή αυτών των μαχών, καθώς και κάθε ενεργό Ηλιουπολίτη— σε μια κοινή συνάντηση συντονισμού και δράσης.
Σκοπός της συνάντησης είναι ένας: Ο συντονισμός των θεσμικών και κινηματικών ενεργειών για την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του Πάρκου Χαλικάκι. |
Θα είναι ένας αγώνας που υπερβαίνει παρατάξεις και πρόσωπα. Είναι υπόθεση όλων μας.
Ημερομηνία και τόπος της συνάντησης θα ανακοινωθούν άμεσα, σε συνεννόηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Αντζινάς
Δημοτικός Σύμβουλος Ηλιούπολης





